[wpdreams_ajaxsearchlite]

Casper, 18 år lever sin dröm

I veckan publicerade en artikel i Vestmanlands Läns Tidning, VLT, där vår elev Casper Vilhelmsson intervjuades kring sitt motorintresset och kärleken till att fixa och mecka med fordon. Såhär skrev VLT om vår duktiga elev:

Casper Vilhelmsson har alltid haft ett brinnande intresse för allt som brummar och där man kan ta sig snabbt fram. Det är få motorfordon Casper inte provat, han har testat allt från fyrhjuling och cross till att tävla i minimotor. Men inget av de tidigare motordrivna fordonen har väckt några extra känslor hos Casper.

Pirret uppstod inte förrän den dagen han, hans far och vännen Isak tog sig an en gammal Volvo duett från 60-talet.

 

– Jag hade precis gått ut sexan när jag och pappa köpte en gammal Volvo duett som vi skulle totalrenovera. Vi monterade ner den och byggde upp den på nytt.

I två års tid lackade de och fixade med den gamla 60-talsbilen. När den väl var redo att sättas i rullning, och Casper tagit sitt a-traktorkörkort dröjde det inte länge innan rastlösheten tog vid.

– Varje dag letade jag efter något jag kunde fixa på den, men det fanns inget att göra, allt var topnotch. Så jag körde med a-traktorn i tre månader sedan sålde jag den.

Casper hade funnit sitt kall i livet, det var inte i huvudsak att köra moped eller bilar. Det var att mecka, bygga om och sälja fordon.

 

Planen var att öppna en enskild firma, eftersom han ännu var minderårig. Men högar med pappersarbete och en stundade 18-årsdag i januari fick honom att hålla tyglarna tillbaka och invänta sin 18-årsdag.

– Jag startade ett aktiebolag direkt efter att jag fyllde år i januari. Sedan februari i år har vi byggt 27 a-traktorer och vi siktar på en i veckan.

Aros Atraktor och drömmen om ett eget företag var förverkligad. För att nå ut marknadsför Casper verksamheten mycket på olika sociala medier som Instagram och Facebook, men även en del på Blocket och den egna hemsidan. Men det allra viktigaste är att ordet sprider sig från kund till nästkommande kund.

– Gör man bra ifrån sig och har ett fint bemötande får man ett stort och gott rykte. Då behöver man knappt marknadsföra sig, ryktet är det allra viktigaste för att få en stor kundkrets, säger han.

 

Vill du läsa hela artikeln med Casper hittar du den på VLT’s hemsida här.

Alla nyheter